بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد
سرخط خبرها

شرایط متفاوت انتخابات فدراسیون فوتبال| علی کریمی در برابر کت‌وشلواری‌ها!

  • کد خبر: ۵۵۳۷۹
  • ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
شرایط متفاوت انتخابات فدراسیون فوتبال| علی کریمی در برابر کت‌وشلواری‌ها!
جناح‌بندی انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال با ثبت‌نام نهایی نامزد‌ها مشخص شد.
احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ روز گذشته خیابان سئول محل رفت‌وآمد افرادی بود که هرکدام با داعیه نجات فوتبال ایران پای به ساختمان فدراسیون فوتبال می‌گذاشتند. فارغ از چند چهره گمنام که بیشتر به نظر می‌رسید با هدف دیده‌شدن وارد این کارزار شده باشند، بقیه افراد حاضر در محل را پیشکسوتان سابق فوتبال، مدیران سابق و فعلی فدراسیون و خبرنگاران تشکیل می‌دادند.
 
در هیاهوی روز خاص ساختمان خبر‌ساز فدراسیون چهره‌های مختلفی برای پست مختلف ثبت‌نام کردند تا یکی از پیچیده‌ترین و مهیج‌ترین انتخابات تاریخ فدراسیون فوتبال در راه باشد؛ جایی که علی کریمی به‌عنوان تنها‌فوتبالیست جمع باید با عزیزی‌خادم، بهاروند، آجرلو و کیومرث هاشمی برای تصدی پست مهم ریاست فوتبال مبارزه کند. جدال یک قهرمان زبده ملی در برابر کت‌و‌شلواری‌هایی که به نظر نمی‌رسد هیچ‌کدامشان عکس با شرت ورزشی داشته باشند.

کریمی اولین نفر آمد و آخرین نفر رفت!

اولین نفری که صبح دیروز وارد ساختمان فدراسیون شد، علی کریمی بود و یکی از آخرین افرادی که از فدراسیون رفت هم او بود. او تا ساعت‌۱۶ یعنی زمان پایان ثبت‌نام در فدراسیون ماند و بعد از تمام‌شدن این مهلت رفت! تیم کریمی شامل مهدی مهدوی‌کیا (نایب‌رئیس اول)، سعید دقیقی (نایب‌رئیس دوم) و فاطمه علیپور (نایب‌رئیس سوم) هستند که دیروز به اتفاق او به فدراسیون آمدند، ثبت‌نام کردند؛ اما ثبت‌نام مهدوی‌کیا مشکلاتی برای آن‌ها ایجاد کرد.
 
ماجرا از این قرار بود که از‌آنجا‌که موضوع ارائه اصل مدارک از شروط ثبت‌نام فدراسیون فوتبال اعلام شده بود، هادی مهدوی‌کیا برای حل مسئله غیبت مهدی و حضورش در آلمان، با وکالت تام او به فدراسیون فوتبال آمد تا مسئله ثبت‌نام مهدوی‌کیا را به‌عنوان نایب‌رئیس علی کریمی رفع کند. با‌این‌همه برادر مهدوی‌کیا نتوانست مراحل کامل ثبت‌نام را انجام دهد و حالا باید خود مهدی از آلمان به ایران بیا‌ید. با توجه به اینکه اعلام شد نامزد‌ها تا ۷ روز می‌توانند مدارک خود را تکمیل کنند و پس از آن هم ۳ روز دیگر مهلت قانونی وجود دارد، این فرصت وجود خواهد داشت که مهدوی‌کیا تا ۱۰‌روز دیگر ثبت‌نام خود را تکمیل کند.

آجرلو هم ثبت‌نام کرد

اتفاق دیگری که دیروز رقم خورد، حضور مصطفی آجرلو به‌عنوان نامزد ریاست فدراسیون فوتبال بود. در ائتلافی که آجرلو داشت، شاید نام سعید فتاحی جذاب‌تر از نام خود آجرلو باشد. رئیس سابق سازمان لیگ فوتبال کشورمان، به‌عنوان نایب‌رئیس دوم وارد انتخابات شده است. آجرلو به‌ترتیب حسن نصر‌اصفهانی، رئیس هیئت‌مدیره باشگاه صنعت‌نفت آبادان، را به‌عنوان نایب‌رئیس اول و سعید فتاحی، رئیس سابق کمیته مسابقات فوتبال سازمان لیگ، را به‌عنوان نایب‌رئیس دوم معرفی کرده است. همچنین فریبا محمدی به‌عنوان مسئول کمیته بانوان معرفی شد.

نامزدی که با لباس روحانیت آمد!

نامزد غیرمنتظره تصدی ریاست فدراسیون فوتبال که دیروز خودش را به ساختمان فدراسیون فوتبال در سئول رساند، ستار عبدی‌پور بود که با لباس روحانی ثبت‌نام کرد. او که از شهر کرج آمده بود، در پاسخ به سؤالات خبرنگاران درباره اینکه سابقه ورزشی‌اش دارد یا نه، گفت: بله. سابقه هم دارم. دوره مربیگری هم رفته‌ام. اگر خداوند توفیق بدهد، بتوانیم در‌این‌زمینه خدمت کنیم. او درباره اینکه می‌تواند در این شرایط بحرانی به فدراسیون کمک کند هم گفت‌: هر کاری مبنای پاکی، درست‌کاری و صداقت باشد، می‌توان انجام داد. خداوند می‌گوید هر جا پاکی باشد، خداوند هم یاری می‌کند. امروز فدراسیون فوتبال اگر مبنایش پاکی و صداقت باشد، ان‌شاءا... زمینه رشد فوتبال هم بیشتر می‌شود.

غایبان بزرگ

محمد دادکان، حبیب کاشانی و دکتر محمد قریب افرادی بودند که خیلی‌ها منتظر حضورشان در فدراسیون ورودشان به کارزار انتخابات بودند، اما نیامدند محمد دادکان شاید بزرگ‌ترین چهره ورزشی بود که با توجه به سوابقی که داشت می‌توانست به‌نوعی ناجی فوتبال ایران باشد که به نظر می‌رسد با ورود علی کریمی، او ترجیح داد راه را برای جوان‌تر‌ها باز کند.
 
محمدحسین قریب، مدیرعامل سابق استقلال، نیز دیگر‌فردی بود که می‌توانست در این مرحله وارد شود، اما از این کار منصرف شد. این مدیر خوش‌نام فوتبال ایران که در دوره دوم انتخاب علی کفاشیان به‌عنوان رئیس فدراسیون در قامت نامزد اول وزارت ورزش پای به رقابت گذاشت، اما رقابت را به کفاشیان واگذار کرد، ۸ سال بعد دوباره از سوی وزارت ورزش برای ریاست فدراسیون فوتبال مأمور شده بود؛ ولی تعویق انتخابات فدراسیون باعث شد تا او قید حضور در انتخابات را بزند و در کار سابق خود به فعالیت ادامه دهد. جالب اینکه قریب به‌سادگی می‌توانست امضای لازم برای انتخابات را کسب کند، اما ترجیح داد که فعلا وارد این فضا نشود.

بدین‌ترتیب در پایان مهلت ثبت‌نام از نامزد‌های انتخابات فدراسیون فوتبال، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، حیدر بهاروند، علی کریمی، کیومرث هاشمی و مصطفی آجورلو برای پست ریاست فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کردند تا بعد از رقابتی که نزدیک به ۵۰ روز طول خواهد کشید، در روز ۱۰‌اسفند، فوتبال ایران رئیس جدید خودش را بشناسد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->